Jak na kvalitní filmovou výchovu?

Ve své prezentaci se Daniela zaměří na to, proč je filmová výchova pro mladé lidi tak motivující. Na praktických příkladech ukáže, jak vést kvalitní diskusi o filmech a jak filmy efektivně analyzovat. Představí vybraná praktická cvičení ze své práce filmové pedagožky, která jsou ideální pro začátek s filmovou výchovou. Kromě toho představí také filmové projekty, které kombinují filmovou teorii a filmovou praxi a které lze efektivně začlenit také do výuky jazyků nebo politologie. Na závěr se podělí o své zkušenosti a doporučení ohledně užitečného vybavení pro praktickou práci s filmem a o to, kde mohou učitelé najít užitečné materiály pro svou výuku.
Daniela Nicklisch
Daniela vyučuje němčinu a historii a je zkušenou dlouholetou pedagožkou filmové výchovy, která je její vášní. Práci s filmem vnímá jako způsob, jak motivovat studenty k samostatné a kreativní práci, což posiluje jejich sebevědomí a umožňuje jim zažít úspěch nad rámec tradičních výukových metod. Zaměřuje se na kombinaci filmové analýzy s praktickou filmovou prací. Daniela vede semináře a filmová školení pro vyučující, píše filmové brožury a vytváří pracovní listy pro práci s filmem ve třídě. Ve své škole, Hermann-Hesse-Gymnasium v Berlíně-Kreuzbergu, založila vlastní filmové oddělení. Je členkou Film Education Network v Berlíně. Členové této sítě se pravidelně schází, aby si vyměnili nápady o možnostech a metodách filmového vzdělávání.