Workshopy pro studenty
Workshop: Jak psát o krátkém filmu
3. – 7. 11., Kino Kavalírka, Centrum současného umění DOX
Workshop se zaměřuje na rozvoj dovedností v oblasti filmové kritiky a reflexe, konkrétně s ohledem na krátký film. Účastníci*ice se seznámí s různými formáty psaní o filmu (např. recenze, esej, festivalový katalogový text) a naučí se, jak k analýze krátkých filmů přistupovat. Workshopem účastníky provede filmový kritik a kulturní publicista Pavel Sladký.
Workshop je rozdělen do více částí:
- 3. listopadu: úvodní setkání s lektorem, kde budou představeny základní formáty a metody práce
- 3. – 6. listopadu: během festivalu studenti navštíví projekce krátkých filmů a zpracují vlastní texty
- 7. listopadu: závěrečná část workshopu bude zaměřená na sdílení zkušeností, společné reflexi a evaluaci s lektorem
Pavel Sladký vystudoval bohemistiku na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy a žurnalistiku na Fakultě sociálních věd UK. Spolupracuje s Českým rozhlasem, texty publikuje např. v časopisech Cinepur, Film a doba, na Aktuálně.cz, ČTart.cz. Pro Film a dobu také připravuje podcast o kinematografii. Je členem Sdružení českých filmových kritiků, mezinárodní federace FIPRESCI, spolupracuje s českými filmovými festivaly jako dramaturg a moderátor masterclasses. Je autorem knihy Film jsou tajné dveře do reality. 10 zásadních režisérek a režisérů současnosti – portréty a rozhovory.
Workshop probíhá v češtině a je určen pro studenty filmových oborů. Kapacita přihlášených je omezená. Účastníci obdrží akreditaci na celý festival.
V případě zájmu o účast je nutné do 10. října vyplnit registrační formulář.
Case study: Monyová
6. 11. 13:30 – 15:00, Centrum současného umění DOX
Jak vzniká televizní minisérie od prvního nápadu po finální realizaci? Kreativní producentka TV Nova Klára Follová v rámci case study představí připravovanou minisérii Monyová, inspirovanou osudem populární spisovatelky Simony Monyové. Masterclass bude zaměřena především na detailní rozbor producentské přípravy, od vývoje námětu, sestavení tvůrčího týmu a hledání financování, až po plánování výroby a strategii uvedení.
Účastníci*ice získají jedinečnou možnost nahlédnout do konkrétních pracovních postupů, které jsou při vývoji a produkci klíčové, a seznámí se s praktickými rozhodnutími, jimž producent v průběhu procesu čelí.
Masterclass probíhá v češtině a je určena především studentům*kám filmové produkce, ale inspiraci si z ní odnesou i začínající režiséři*rky, scénáristé*ky a další zájemci o filmovou tvorbu, kteří chtějí porozumět tomu, co všechno stojí za vznikem krátkých formátů minisérie.
Klára Follová je kreativní producentka pro OnePlay a TV Nova. Je absolventkou FAMU a Fakulty sociálních věd UK a má přibližně dvacetiletou zkušenost v oboru. Momentálně pro OnePlay pracuje na třech projektech, které spojuje velký společenský přesah. Jde o hranou minisérii Monyová o životě a toxických vztazích superúspěšné české spisovatelky Simony Monyové, dokumentární sérii Láska nebolí, která na Monyovou navazuje a zároveň hlouběji rozebírá téma násilí v blízkých vztazích, transgenerační přenos traumatu a možné cesty ven, a hranou dobovou minisérii Rekordwoman o osudu meziválečné atletické intersex hvězdy Zdeny/Zdenka Koubkové/Koubka. Jejími tématy jsou svoboda, rovnoprávnost a stereotypy.
V případě zájmu o účast je nutné do 10. října vyplnit registrační formulář. Prosíme, vyčkejte na potvrzení registrace. V případě dotazů pište na industry@boofest.cz.
Workshop: Audience Design | Jak rozumět svému publiku
7. 11. 10:00 – 14:00, Centrum současného umění DOX
V tomto praktickém workshopu si vyzkoušíte Audience Design na vlastním projektu – otestujete několik klíčových metod: mapování potenciálních diváků, definování hlavního lákadla filmu a jeho stručného positioningu a volbu prvních kontaktních bodů. Budeme pracovat s jednoduchými šablonami a rychlou zpětnou vazbou od ostatních, abyste si mohli osahat, jak celý proces funguje. Cílem je osvojit si tento způsob uvažování, vyzkoušet ho na svém materiálu a odejít s jasnou představou, jak nástroje dál využívat – od vývoje, pitchingu až po uvedení filmu.
Workshop povede Ewa Bojanowska – audience designérka a konzultantka pro festivaly a propagaci, mimo jiné pro Torino Film Lab, International Screen Institute a nezávislé producenty po celé Evropě. Je členkou The Audience Design Collective.
Součástí workshopu je i keynote Ewy Bojanowské, která proběhne v rámci programu Mezinárodního industry fóra, 7. 11. v 10:00.
Keynote: Co je Audience Design?
Audience Design je hravý, kolektivní proces, který pomáhá filmovým tvůrcům prozkoumat jejich příběh, publikum a způsoby komunikace i distribuce. Tato úvodní přednáška přehledně vysvětlí základy audience designu – co to je, kdy se používá, kdo se do něj zapojuje – a ukáže, jak lze narativní, vizuální a emocionální prvky filmu převést do jasného positioningu a konkrétních dalších kroků.
Ewa Bojanowská vystudovala obor mediální umění na Akademii výtvarných umění ve Varšavě a filmovou produkci na Polské národní filmové škole v Lodžii. Je také absolventkou programů EAVE Marketing a Torino Audience Design. V letech 2015 až 2022 pracovala jako festivalová manažerka ve společnosti New Europe Film Sales, kde se podílela na uvedení festivalových hitů jako Poslední rodina Jana P. Matuszyńského a Léto 1993 od Carly Simón. Jako vedoucí marketingu připravovala kampaně pro filmy jako SWEAT, ADA a CORPUS CHRISTI. Od roku 2022 působí jako nezávislá specialistka na práci s publikem a konzultantka v oblasti marketingu a festivalové strategie. Mimo jiné se podílela na oscarové kampani k filmu Film z balkonu režiséra Paweła Łozińského.
Workshop probíhá v angličtině. V případě zájmu o účast je nutné do 10. října vyplnit registrační formulář. Prosíme, vyčkejte na potvrzení registrace. V případě dotazů pište na industry@boofest.cz.