Filmová výchova a duševní zdraví žáků v česko-německém kontextu
Jak může filmová výchova přispět k duševní pohodě žáků a studentů? A jaké příležitosti i úskalí přináší práce s filmem v kontextu českého a německého školního prostředí?
Moderovaná diskuse s pedagogy a odborníky na filmovou výchovu z Česka a Německa nabídne inspirativní pohledy na to, jak lze skrze film otevírat témata duševní pohody, empatie či sebereflexe a podpořit bezpečné prostředí ve třídě. Sdílení konkrétních přístupů, zkušeností i metod bude inspirací pro učitele a odborníky, kteří chtějí film využívat nejen jako umělecký, ale i pedagogický a podpůrný nástroj.
Prvním hostem bude Christian Dirksen. Christian studoval výtvarnou výchovu, historii a společenské vědy pro pedagogy ve Frankfurtu nad Mohanem. Již 20 let pracuje na IGS Herder ve Frankfurtu nad Mohanem, kulturní škole spolkové země Hesensko. Tam se věnuje různým aspektům filmového vzdělávání: čtyřhodinovému praktickému filmovému dni, skupině mladých filmových porotců, skupině krátkých filmů, stejně jako předmětovým hodinám. V posledních pěti letech se účastní praktického filmového dne v rámci renomovaného mezinárodního programu filmového vzdělávání „Le cinéma, cent ans de jeunesse“ (CCAJ). Ve škole koordinuje spolupráci s Německým filmovým institutem a filmovým muzeem (DFF).
Další hosty diskuze zveřejníme brzy.

